Industrijski prerađena hrana povećava opasnost od raka
Naučnici su zaključili da je konzumiranje takve hrane povezano s povećanim rizikom od dobijanja raka za šest do 18 odsto i raka dojke od dva do 22 odsto.
Naučna studija sprovedena u Francuskoj nad 105.000 ljudi utvrdila je vezu između konzumiranja industrijski prerađene hrane i gotovih jela s rizikom dobijanja raka.
Naučnici su u danas objavljenoj studiji, sprovedenoj od 2009. do 2017. godine, utvrdili da prerađena hrana sadrži više masnoće, zasićenih masti, šećera i soli, a manje vlakana i vitamina.
“Prema našim saznanjima, to je prva naučna studija koja se bavi vezom između konzumiranja industrijski prerađene hrane i pojave raka”, navodi se u istraživanju objavljenom u britanskom medicinskom časopisu BMJ (British Medical Journal).
Naučnici su zaključili da je konzumiranje takve hrane povezano s povećanim rizikom od dobijanja raka za šest do 18 odsto i raka dojke od dva do 22 odsto.
Pod “rizičnom” hranom se smatraju hljeb, slatkiši, žitarice, bezalkoholna pića, mesne prerađevine, kao što su šunke sa dodatkom ili medaljoni od mljevenog mesa, tjestenine, instant supe i zamrznuti gotovi obroci.
U studiji se dodaje da su to prva razmatranja i da je neophodno još istraživanja kako bi se utvrdili tačni rizici po zdravlje.
penzioneri.me/b92.net
Slične novosti

Radovanić: URA ne odustaje od povećanja penzija, u budžetu već postoji novac za tu namjenu
Ana Ana - jun 11, 2026Generalni sekretar Građanskog pokreta URA Mileta Radovanić izrazio je sumnju da Vlada i vladajuća većina odbijaju da podrže predlog za povećanje penzija, iako…

Vlast odbija da poveća penzije za 40 eura
Ana Ana - jun 11, 2026Odbor za rad i socijalno staranje nije podržao predlog GP URA da se povećaju penzije svim penzionerima za 40 eura, kao ni da…

Fond PIO: Majske penzije biće veće 0,95 odsto
Ana Ana - jun 03, 2026Majska stopa usklađivanja penzija od 0,95 odsto rezultat je primjene zakonom utvrđenih parametara i dostupnih pokazatelja (koje objavljuje MONSTAT) u trenutku obračuna, poručili…






























Ostavite Komentar